TREBALLEM AMB DIARIS EN DIFERENTS LLENGÜES!



PREPARACIÓ DE L'ACTIVITAT
-Numerem els diaris de l’1 al 6.
-Busquem informació sobre les llengües en què tenim els diaris. Imprimim la informació.
-També necessitarem cartolines de diferents colors.
-També caldrà confeccionar una graella on consti:
GRUP 1
DIARIS
LLENGUA
diari 1

diari 2

diari 3

diari 4

diari 5

diari 6


-I una altra:

nom del diari

llengua en què està escrit

llocs on es parla aquesta llengua

nombre de parlants aproximat

quin alfabet utilitza


DINÀMICA DE L'ACTIVITAT
1-Expliquem que es tracta d’un taller que durarà aproximadament una hora i que consistirà en conèixer una mica més altres llengües del món a través del diaris.
2-Distribuïm l’alumnat en grups heterogenis de quatre persones.
3-PRIMERA ACTIVITAT:
-Cada grup tindrà un diari diferent i caldrà que reconegui en quina llengua està escrit.
-A continuació farem canvi de diari i caldrà fer la mateixa activitat fins a 6 vegades (ja que tenim sis diaris en diferents llengües).
-Posem en comú les respostes ordenadament escrivint-les a la pissarra.


4-SEGONA ACTIVITAT:
-Els mostrem els diferents alfabets, donem una mica d’explicació de cadascun i cal que relacionin cada llengua amb un alfabet determinat.
Bloc molt interessant pel que fa als alfabets (molt ben fet el xinès)  i altres temes relacionats amb la diversitat.
5-TERCERA ACTIVITAT:
-Es tracta que cada grup es responsabilitza de fer un pòster (la meitat d’una cartolina) on apareguin aspectes generals d’una determinada llengua (nombre de parlants, llocs on es parla, alfabet...)
-Es repartiran els diaris a l’atzar i les informacions de les diferents llengües.
-Amb tots els pòsters es farà un mural que exposarem a l’institut.

El resultat del taller va ser el següent:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada